04202024sob

PR články, komerčné, Levice

Ako si zorganizovať svadbu bez stresu?

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Pre tých, ktorí sa rozhodli zosobášiť, alebo nad tým uvažujú, sme pripravili zaujímavý článok. Je samozrejmosťou, že svadobný deň je Dňom "D" pre každý zamilovaný pár, ktorý sa rozhodol kráčať životom bok po boku.

Ako si zorganizovať svadbu bez stresu?

Samotný svadobný deň je však potrebné s dostatočným časovým predstihom zorganizovať, je časovo náročný, jeho organizácia je zložená z množstva úloh, ktoré sú potrebné splniť, aby Deň "D" sobášiacich bol naozaj nezabudnuteľným zážitkom nielen pre samotný pár, ale aj pre hostí. Práve s touto prípravou, o ktorú sa Vy nemusíte starať, Vám môže pomôcť agentúra. O tom, ako by taká organizácia svadobného dňa mala vyzerať, čo všetko je k svadbe potrebné vybaviť a zabezpečiť, sme sa
porozprávali s profesionálkou na slovom vzatou z tejto "brandže" - s majiteľkou nitrianskej svadobnej a eventovej agentúry Exclusive Events Luciou Šišovskou Karakovou.

Prečo ste sa rozhodli pre tento druh podnikania?

Hneď po vysokej škole som sa pohrávala s myšlienkou v čomsi podnikať, no nevedela som presne, ktorým smerom sa uberať. Vždy som ale tušila, že to bude niečo spojené s organizovaním. Najprv som chcela cestovnú agentúru, pretože milujem spoznávať svet a všetky moje doterajšie cesty a ich itineráre som zostavovala sama, veľmi ma to baví a napĺňa. No a vždy som chcela prácu, ktorá by ma napĺňala a bola by mojim hobby. Cestovateľským itinerárom som sa ale rozhodla venovať iba súkromne. Potom mi napadla myšlienka svadobnej agentúry, pretože podstatná časť je taktiež o organizovaní, plánovaní, predstavila som si seba v tomto biznise, ako komunikujem s nevestami a klientmi vo vlastnom štúdiu, ako niečo kreatívne tvorím, vymýšľam, dekorujem a plán bol jasný - rozhodla som sa do toho ísť.

Ako si zorganizovať svadbu bez stresu?
Ako si zorganizovať svadbu bez stresu?
Ako si zorganizovať svadbu bez stresu?

V čom sa odlišujete od ostatných agentúr podobného typu? Na čom si zakladáte svoju značku, image?

Agentúra vznikla pred dvomi rokmi, takže na tomto trhu nie je ešte veľmi dlho, nemôže sa porovnávať s agentúrami, ktoré existujú 10 a viac rokov. Ja sa môžem pozrieť len 2 roky dozadu, čo sme za tento čas zrealizovali a teší ma, že máme za sebou niekoľko desiatok akcií/služieb, máme referencie, spokojných klientov a denne nám chodia žiadosti o zamestnanie a takisto ponuky od dodávateľov. Portfólio kontaktov chceme naďalej rozširovať, pretože chceme smerovať k full-servisu s veľkým výberom služieb, inventáru či materiálov. To znamená, že našim cieľom je byť svadobná aj cateringovo-eventová agentúra, so širokou no kvalitnou ponukou.
Ďalej si zakladám na komunikácii so zákazníkom, či už osobne alebo cez internet. V tomto biznise je podľa mňa potrebné byť online takmer nonstop. Snažím sa odpovedať na emaily a cenové ponuky do 24 hodín, lebo sama mám rada rýchlu spätnú väzbu, ak sa o niečom informujem. Stále sa snažím aktualizovať webovú stránku a sledovať správy na Facebooku alebo portáli www.mojasvadba.sk. Cez tieto sociálne siete so mnou klienti riešia prvotné otázky či cenu, a následne si dohodneme osobné stretnutie.
Preto bazírujem aj na peknom a modernom prostredí kancelárie, resp. svadobného štúdia, kde sa musí zákazník cítiť príjemne a môže si pozrieť nejaké materiály, katalógy svadobných oznámení, vzorky doterajších výzdob, atď. Pekné štúdio, ktoré nepôsobí ako nejaký sklad, je podľa mňa jednou z vizitiek firmy.

Ako si zorganizovať svadbu bez stresu?

Čo všetko Vaša agentúra zastrešuje?

Ako som spomínala, v blízkej budúcnosti by sme chceli už byť full-servis agentúra, pre ktorú nie je problém zorganizovať či už firemný večierok s cateringom, svadbu s výzdobou, alebo doporučiť či vybaviť fotografa, kameramana, hudbu, osvetlenie, ozvučenie, alebo animátorov či maskotov na detské oslavy, torty alebo zákusky na jubileá, stretávky a samozrejme prenajímať inventár, ako sú napríklad stoly, poháre, návleky na stoličky, mašle, dekorácie a iné doplnky nielen na svadby.
Ako si zorganizovať svadbu bez stresu?


Zorganizovali ste si aj vlastnú svadbu?

V podstate áno, ale stačilo mi na to pár klikov, pretože sme mali rýchlu a malú svadbu v Las Vegas so šiestimi hosťami v rámci road tripu po USA v roku 2010. To bolo 3 roky predtým, ako som založila agentúru. S odstupom času takúto svadbu neľutujem, ale človek nikdy nevie, možno by som si vedela predstaviť ešte zopakovanie klasickej svadby aj na Slovensku, ale to až o pár rokov, zatiaľ som spokojná, užívam si organizovanie svadieb pre druhé nevesty. :)

Čo máte na tomto biznise najradšej?

Rôznorodosť. Mám rada zmenu a tým, že každá svadba či udalosť je iná, každý klient a jeho požiadavky, nemôže sa stať, že by som robila na chlp presne to isté. Vždy sú v hre iné detaily, dekorácie, štýly, atď., každá životná udalosť je jedinečná.
Takisto ma baví samotné tvorenie eventu, teda organizáciu od prvotnej komunikácie s klientom, kedy zisťujem, aké sú jeho predstavy a požiadavky a spolu riešime farbu, typ výzdoby, oznámenia...následne premýšľam, ako dať celej akcii exkluzívnosť, šmrnc a nezabudnuteľný "feeling". A potom, keď vidím výsledný efekt a úsmev na tvárach spokojných klientov a zároveň ich hostí, to je určite to, čo ma najviac napĺňa.

Ako si zorganizovať svadbu bez stresu?
A naopak, čo je najnáročnejšie?

To isté. :) Komunikácia s klientmi, nevestami. Nemyslím to vôbec v zlom, ide len o to, že niekedy má človek nejakú víziu, od ktorej nechce upustiť a nechce si dať poradiť. Každá z neviest chce mať svadbu ako z rozprávky, čo im vôbec neberiem, je to úžasné mať svoje sny a splniť si ich, len niekedy si určité veci ľahko predstavujú a daný sen sa jednoducho nedá zrealizovať napríklad kvôli technickým veciam, stalo sa nám, že nevesta si vysnívala našu svetelnú stenu, kde je pevný rozmer 6 x 3 m do penziónu za hlavný stôl, kde má stena rozmer 4 x 2 m. Niektoré doplnky a dekorácie sa nedajú zmanažovať v malom priestore, alebo naopak vo veľkom priestore určité veci zanikajú.
Väčšina mladomanželov zažíva svadbu prvý krát, ale svadobné agentúry "sa berú" každú sobotu a zo skúseností vedia o technických a organizačných detailoch, len niekedy sa ľuďom ťažšie vysvetľuje, že daná požiadavka je síce v poriadku, ale nebude kompatibilná s priestorom, štýlom výzdoby, atď..

Andrej Budai photo - video - fotografické a video služby - svadby, stužkové, promócie, birmovky, plesy, rodinné a firemné stretnutia a akcie, športové a spoločenské podujatia...
Ako tak v globále vnímate slovenskú klientelu, neboja sa dať svadbu zorganizovať na klúč agentúre?

Ľudia sa boja hlavne ceny. Je jasné, že v dnešnej dobe každého zaujíma cena, ale v tomto biznise sa nedá hneď odpovedať na otázku "Koľko ma bude stáť svadba?" Nie je to, ako keď prídete do potravín a spýtate sa "koľko stojí čokoláda?" Pochopiteľne je to najčastejšia otázka, ale väčšinu kalkulácií riešime individuálne po prvom konktakte s klientom, kedy zistíme, aké sú jeho predstavy, či má záujem o základný balík, jednoduchšiu výzdobu alebo vyžaduje niečo extra, luxusnejšie. Ako si zorganizovať svadbu bez stresu?Všetko je to o Vašich špecifických požiadavkách a samozrejme financiách. Ale dôležitý faktor, ktorý hrá rolu v cene svadby či eventu, je v drvivej väčšine počet hostí.

Vnímam, že služby agentúr využijú ľudia z ušetrenia časových stresov, pretože keď sú zamestnaní full-time, niektorí nechcú tráviť každý voľný čas stretnutiami či telefonátmi a chcú si užiť rok pred svadbou v kľude. Hoci sú aj takí mladomanželia, ktorí si chcú všetko zažiť na vlastnej koži, alebo ich baví organizovanie tak ako mňa. :)
Tak či onak, výhodou agentúry je aj to, že máme na výber portfólio kontaktov - kameramanov, muzikantov, kaderníkov, fotografov, vizážistov, moderátorov a teda spolu s výzdobou vedia ľudia vybaviť pod jednou strechou prakticky všetko - ako v obchodnom dome. ;)

Ako ste povedali, trendy sa rýchlo menia a každá svadba či udalosť je iná, ale opakujú sa požiadavky v poslednej dobe u vás v agentúre, čo sa týka svadby?

Áno, niečo sa predsa opakuje viac. V poslednej dobe je u mnohých v obľube "prírodný-vintage-retro štýl". To znamená jutovina, prípadne čipka, sviečky, stužky, krémová a pudrovo ružová farba, retro bicykel, candy bar (nahé torty, cupcaky, makarónky)…tento typ výzdoby je momentálne žiadaný. A niet sa čomu čudovať, výsledný efekt takejto výzdoby je naozaj dych vyrážajúci a dá sa vždy krásne obmieňať.
Ale aj tak je ešte stále dosť neviest, ktoré milujú moderný exkluzívny štýl s vysokými vázami, kamienkami, štrasom, diamantami, svetelnou stenou, atď. Ale možností je neúrekom, je to taká neverending story a to na tejto práci tiež milujem. :)

S akým odstupom času je najlepšie Vás kontaktovať pred konaním samotnej akcie?

Veľmi dobrá otázka. Určite budem radiť staré známe "čim skôr, tým lepšie", čas nazvyš je vždy dobrý, ale veľa závisí od náročnosti a počtu extra požiadaviek klienta. 6 mesiacov je podľa mňa ideálny čas, ale už sme mali aj taký prípad, že sme to zvládli za necelý mesiac.

fotografie: archív Exclusive Events

Pridať komentár


Bezpečnostný kód
Obnoviť

TV program: