Ak vlastníte dieselové auto, tak v závislosti od roku jeho výroby v ňom možno máte aj filter pevných častíc (DPF). Ako už jeho názov napovedá, slúži na zachytávanie pevných častíc z výfukových plynov, čím účinne pomáha znižovať emisie.

Ako filter pevných častíc funguje?
Logické je, že filter pevných častíc sa časom upcháva. Netreba ho však hneď meniť. Automobily, ktoré majú DPF, sú vybavené aj funkciou jeho regenerácie. Ide o proces, počas ktorého riadiaca jednotka upraví chod motora tak, aby sa zvýšila teplota výfukových plynov. Tie následne častice zachytené v DPF vypália. Pravidelná regenerácia DPF je nevyhnutná, inak sa filter zanesie úplne, čo sa podpíše na strate výkonnosti vozidla a v hraničnom prípade môže viesť až k poškodeniu motora.
Ako spustiť regeneráciu DPF? Tento proces začne automaticky, ale aby prebehol vo svojej úplnosti, je potrebná zhruba 15 minút trvajúca jazda v stredných otáčkach so zaradeným vyšším prevodovým stupňom. To však môže byť problém, ak auto jazdí prevažne v meste.
Ak však nie je regenerácia DPF opakovane kompletná, filter sa zanesie do takej miery, že už ho nebude možné takýmto spôsobom vyčistiť. Aby ste predišli dôsledkom jazdy s upchatým filtrom pevných častíc, ktoré sme spomínali vyššie, je v takomto prípade potrebné čo najskôr navštíviť servis za účelom profesionálneho čistenia DPF.
Servis filtra pevných častíc
Filter pevných častíc je možné vyčistiť viacerými spôsobmi. Najlepšie je však navštíviť servis, v ktorom to robia certifikovaným prístrojom, ktorý s DPF vytvorí uzavretý okruh a prostredníctvom patentovaného roztoku a tlaku vody ho vyčistí až na 98 %. A to všetko za cenu, ktorá je len zlomkom ceny nového filtra.
Zdroj obrázka: Autor: toa55 / freepik.com
